شیمی رسانه

حلال چسب هات ملت

ناصر محمدی | دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۲۸ ب.ظ

چسب هات ملت و حلال شستشوی آن

 

در این مطلب قصد داریم به معرفی چسب حرارتی یا چسب هات ملت بپردازیم

چسب هات-ملت چیست؟

بسیاری از چسب‌ها بر پایۀ آب هستند، و برای حل‌کردن آن‌ها می‌توان از آب استفاده کرد؛ امّا بسیاری از چسب‌ها نه بر پایۀ آب، بلکه بر پایۀ حلّال‌های آلی هستند.

چسبی که در دستگاه‌های لیبل‌زن مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس از مدّتی در دستگاه و نازل آن، خشک شده، و منجر به کاهش شدید کیفیّت عملکرد دستگاه می‌شود.

این چسب که چسب هات-ملت نامیده می‌شود، نوعی چسب solvent-free است. برای شستشوی آن، که لازمۀ حفظ سلامت دستگاه لیبل‌زن است، از حلّال ویژۀ شستشوی چسب هات-ملت استفاده می‌شود.

 

دستگاه لیبل‌زن چیست و چسب هات-ملت در آن چه استفاده‌ای دارد؟

دستگاه لیبل‌زن، دستگاهی است که برای امر چاپ لیبل به کار می‌رود. لیبل‌ها امروزه تنوّع و کاربردهای بسیاری دارند؛ مانند امور فروشگاهی و انبارداری و نگهداری و سازمان‌دهی اجناس و اشیا، که این امر، کار را برای صاحبان کسب و کار بسیار سهل و آسان نموده است. به احتمال زیاد، با این پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از مشاغل امروزی مثل ادارات پست، در آینده‌ای نه‌چندان‌دور بدون این چاپگرهای لیبل‌زن دیگر نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند.

 

در صورت عدم شستشوی دستگاه لیبل‌زن، چه رخ خواهد داد؟

چسب هات-ملتی که در دستگاه لیبل‌زن مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دلیل نقطۀ ذوب بالای آن، پس از استفاده به سرعت خشک شده، نازل را مسدود ساخته، و در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می‌کند.

چگونه می‌توان چسب هات-ملت را حل کرد و شستشو داد؟

چسب هات-ملت، انحلال‌پذیری بالایی در حلّال‌های متداول ندارد. به همین دلیل، برای شستشوی آن از حلّال شستشوی چسب هات-ملت استفاده می‌شود.

حلّال شستشوی چسب هات-ملت ساخت شرکت پات‌شیمی، تنها محصول از این رده در ایران بوده که با فرمولاسیون محصول MELT-O-CLEAN شرکت هنکل آلمان مطابقت دارد؛ و به همین دلیل از کیفیّتی عالی و بی‌همتا برخوردار است، و فاقد بوی نامطبوع است

 

 

 

  • ناصر محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی